W dniu 15 listopada 2018 roku rozpoczął się I etap Projektu Polskiego Stowarzyszenia TRE® skierowany do kadry nauczycielskiej i pedagogicznej w pilotażowej szkole – Szkoła Podstawowa nr 158 im. Jana Kilińskiego w Warszawie. Projekt był realizowany pod nazwą „Uwolnij sTREs: TRE® dla nauczycieli, TRE® dla uczniów”.
Projekt „Uwolnij sTREs: TRE® dla nauczycieli, TRE® dla uczniów” przeprowadzony był w 2 etapach:
- TRE® dla nauczycieli (kadry szkoły)
- TRE® dla uczniów – 2 kroki:
- TRE® dla rodziców;
- TRE® dla uczniów.
Celem I etapu Projektu jest rozpowszechnianie ćwiczeń TRE® jako sposobu redukcji powstających w ciele napięć w tej specyficznej grupie zawodowej, ze względu na wysoki poziom stresu w czasie wykonywania pracy nauczyciela, jak również zagrożenie wypaleniem zawodowym.
W II etapie z TRE® zapoznani zostają rodzice, aby mogli zrozumieć czym jest TRE®, poznać zalety jakie może przynieść im i ich podopiecznym, i na co zwracać uwagę w pracę z dziećmi.
Ostatnim elementem Projektu są oczywiście same dzieci, które w poczuciu bezpieczeństwa będą mogły pracować na dalszym etapie również pod okiem swojego rodzica, czy opiekuna.
KOORDYNATOR GŁÓWNY PROJEKTU:
Renata Oczkowska
PROVIDERZY PROWADZĄCY ZAJĘCIA:
Dla nauczycieli – Lucyna Kostkowska, Roberta Czarnecka, Alicja Zieńko,
Dla dzieci klas pierwszych – Roberta Czarnecka
Dla dzieci klas siódmych – Renata Oczkowska, Alicja Zieńko
ASYSTOWAŁY:
Beata Machnikowska, Joanna Mróz, Kinga Kuśmirowska, Renata Oczkowska, Małgorzata Ślusarczyk